مدیرکل شیلات هرمزگان خبرداد:

ارتقای صید و صیادی در استان هرمزگان و اخذ رتبه اول صید کشور  

مدیر کل شیلات استان هرمزگان ارتقاي همدلي و تعامل بين شيلات،جامعه صيادي و تشكل ها در راستاي صيد و صيادي اصولي را از اهم اقدامات شيلات هرمزگان در راستاي ارتقاي صيد و صيادي و موفقيت استان در اخذ رتبه اول صيد كشور خواند.

به گزارش خبرنگار شیلات نیوز، مسعود بارانی پیگیری سیاست های ابلاغی سازمان شیلات ایران، برگزاری دوره های آموزشی،تاکید مستمر بر اجرای دقیق تقویم ممنوعیت صید آبزیان، کنترل و پایش مدیریتی صیدگاه های استان، تقویت یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان، بازدید ها و عملیات میدانی در راستای حفظ ذخایرآبزیان، پایش مستمر ذخایر آبزیان و صید و صیادی، ارتقای خدمات دهی به جامعه صیادی، تشویق صیادان به استفاده از روش های صید اصولی نوین و استاندارد را از دیگر اقدامات انجام شده در استان هرمزگان عنوان کرد.

وی در ادامه به تشریح دیگر دست اوردها وبرنامه ها جهت ارتقای صید و صیادی استان به ویژه در پیشبرد برنامه های توسعه ای سازمانی برای ارتقای فعالیت های صید و صیادی در استان هرمزگان پرداخت و گفت: امید داریم با برنامه ریزی های صورت گرفته و حمایت های سازمان شیلات ایران و استانداری هرمزگان شاهد اتفاقات خوبی در حوزه صید و صیادی استان هرمزگان باشیم.

بارانی از برآورد صید حدود ۳۹۰ هزار تن انواع آبزیان در استان هرمزگان خبر داد و گفت: هرمزگان سالانه نزدیک به نیمی از صید کشور را به خود اختصاص می دهد.

مدیرکل شیلات هرمزگان ساخت و استقرار بالغ بر ۵۰۰۰ سازه زیستگاه مصنوعی در آبهای استان، آغاز عملیات اجرایی سه مرکز بازسازی ذخایر آبزیان(میگو و ماهی بومی) و رفع مشکل بیمه ای صیادان ، پیگیری سخت و زیان آور شدن شغل صید و صیادی،انعقاد و اجرای تفاهم نامه مشترک دریابانی و شیلات در راستای حراست از منابع آبزیان و … را از اهم اقدامات دولت مردمی با زحمات و حمایت ویژه مجموعه سازمان شیلات ایران، استانداری هرمزگان و پیگیری اداره کل شیلات استان خواند.

بارانی از زحمات و تلاش های جامعه صیادی استان و همچنین سیاست های ابلاغی دولت مردمی که منجر به این موفقیت شده است  تقدیر و تشکر کردو افزود: خوشبختانه با حمایت های سازمان شیلات ایران و استانداری هرمزگان گام های خوبی با پیگری شیلات هرمزگان در راستای صید و صیادی پایدار و مسئولانه و حفط منافع دراز مدت جامعه صیادی برداشته شده است.