مزارع آبزی پروری شناسنامه‌دار می‌شوند

 رییس سازمان شیلات ایران از شناسنامه دار شدن مزارع آبزی پروری خبرداد و گفت: با توجه به شعار سال جدید، تمامی فعالیت های کشاورزی، مردمی محسوب می شود و لازم است مشارکت مردم از محل تصمیم سازی خوشه تولید و بازاررسانی دیده شود.

به گزارش خبرنگار شیلات نیوز، سید حسین حسینی درباره تحقق شعار سال جدید مبنی بر جهش تولید و مشارکت مردمی افزود: علاوه بر افزایش تولید، باید به مولفه هایی چون پایداری، تاب آوری و خوداتکایی با مشارکت مردم توجه شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور شیلاتی اظهارداشت: در برنامه داریم که با مشارکت بهره برداران، همکاران مردمی ترویج( گروه همت) و تشکل های مرتبط از اردیبهشت ماه سال جاری، شناسنامه دار کردن مزارع آبزی پروری را آغاز کنیم.

حسینی به جذب سرمایه گذاری در حوزه شیلات و آبزی پروری اشاره کرد و گفت: جذب سرمایه در سال گذشته رقمی معادل ۲۰ هزار میلیاردتومان بود که ۹۵ درصد آن از آورده مردمی بود.

وی تصریح کرد: این سرمایه گذاری از ۲.۲ همت به ۱۱.۸ همت در سال ۱۴۰۱ رسید و در سال گذشته رکورد ۲۰ هزار همتی را پشت سرگذاشت که این اعداد نشانگر آن است که مشارکت مردمی خواهد توانست انقلاب بزرگی در حوزه آبزی پروری داشته باشد.