رییس سازمان شیلات :

افزایش حجم سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات در سال جاری به ۲۰ همت  

رییس سازمان شیلات ایران از افزایش حجم سرمایه گذاری در حوزه شیلات خبر داد و گفت: امسال، حجم سرمایه‌گذاری با آورده بخش خصوصی به ۲۰ همت خواهد رسید.

سیدحسین حسینی در گفت وگو با خبرنگار شیلات نیوز با اشاره به این که بهره‌برداری یک طرفه امکان‌ پذیر نبوده و باید پیکره آبی را به مزارع آبزی‌پروری تبدیل کنیم، گفت: در این خصوص نقش‌آفرینی شیلات در حوزه‌های توسعه کشت گیاهان آبزی، جانوران، آبزی‌پروری، صید و صیادی، بازسازی ذخایر و توسعه کشت عمودی برنامه‌ریزی شده است.

رییس سازمان شیلات ایران تصریح کرد که با توسعه عمودی و پرورش گیاهان و سایر آبزیان، پیکره آبی به مزارع تبدیل می‌شود.

حسینی ادامه داد که ظرفیت دریا برای تولید نهاده‌های دامی نباید مغفول بماند و افزود: در این خصوص ظرفیت‌های بسیاری برای تولید گیاهان آبزی وجود دارد.

وی سپس با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلان توسعه دریامحور و نقش‌آفرینی حوزه شیلات، در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب، گفت: این سیاست‌ها در ۹ بند و ۳۶ سیاست در ستاد توسعه دریامحور ابلاغ شد و توسعه رو به دریا با محورهای رشد تولید، پایداری و تاب‌آوری و خوداتکایی مد نظر قرار گرفت.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در خصوص برنامه هفتم توسعه کشور نیز گفت: تولید یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن آبزیان با رویکرد توجه بیشتر به آبزی‌پروری در مقایسه با صید در برنامه هفتم توسعه پیش‌بینی شده است.

رییس سازمان شیلات ایران در پایان بر فرهنگ‌سازی و ارزان‌سازی آبزیان تاکید و تصریح‌کرد: سازمان شیلات در انجام دو مقوله فوق نقش‌آفرینی موثری دارد.