مدیر شیلات و امور آبزیان استان تهران:

تولید سالانه ۴۶ میلیون قطعه ماهی زینتی در استان تهران

مدیر شیلات و امور آبزیان استان تهران با اشاره به پیشگامی شیلات استان تهران در سطح کشور گفت: این استان با تولید سالانه 46 میلیون قطعه ماهی زینتی برای چندمین سال متوالی در جایگا دوم کشور در تولید این محصول قرار گرفته است.

نوراله حسینی در گفت وگو با خبرنگار شیلات نیوز اظهار داشت: در ۹ ماه سالجاری بیش از ۸۸ درصد تولیدات ماهیان زینتی استان تحقق پیدا کرده است.

مدیر شیلات و امور آبزیان استان تهران تصریح کرد که با بررسی اهداف  شاخص های شیلات در سال ۱۴۰۲گفت: ۲۳۵ اشتغال جدید در سال گذشته  و۵۹ نفر در سال جاری در حوزه شیلات استان با فعالیت های صورت گرفته این مدیریت ایجاد شده است و افزود: اشتغال مستقیم در شیلات استان تهران به بیش از ۲۸۶۰نفر می رسد.

وی هم چنین به تشریح اهداف این مدیریت در سال جاری پرداخت و گفت: ساماندهی۱۰واحد غیرفعال ونیمه فعال و بدون تولید از جمله امور مهم شیلات در سالجاری بود وتا کنون ۸ واحد از طرح غیر فعال شیلاتی استان  فعال سازی شده و به چرخه تولید  برگشتند.

حسینی پیش بینی کرد که در راستای تحقق اهداف شیلات استان در تولید ماهیان خوراکی به ۹۰۰۰تن ودر تولید ماهیان زینتی نیز بیش از  ۴۸ میلیون قطعه برسیم و افزود: البته این رقم بدون احتساب ماهیان قرمز یا گلی شب عید در نظر گرفته شده است.

وی با تاکید بر پیگیری ارتقا سرانه مصرف آبزیان توسط شیلات استان تهران، تاکید کرد: ارتقا وافزایش مصرف سرانه ماهی علاوه برارتقا سلامت جامعه می تواند در افزایش تولید و توسعه آبزی پروری در استان نیز موثر باشد.

مدیر شیلات و امور آبزیان استان تهران گفت: متوسط سرانه مصرف ماهی درجهان ۲۵کیلوگرم ودر کشورما درحال حاضر۱۴ کیلو گرم است و در استان تهران نیز ۱۱کیلو گرم است؛ با اینکه هنوز تا رسیدن به مصرف سرانه کشور فاصله داریم اما کمک ومساعدت مردم وسایرمسئولین را می طلبد تا در راستای ارتقا سلامت جامعه نیز بتوانیم شاهد رشد مصرف سرانه آزیان در استان تهران باشیم.