توجه ویژه مسئولین به توسعه آبزی پروری در حوزه سواحل مکران و رفع موانع تولید

در جلسه بررسي و رسيدگي به مشكلات آبزي پروري در سواحل مكران مطرح شد: «توجه ويژه مسئولين به توسعه آبزي پروري در حوزه سواحل مكران و رفع موانع توليد در راستاي تحقق شعار سال باعث افزايش توليد، اشتغال پايدار و محروميت زدايي خواهد داشت»

به گزارش روابط عمومی سازمان شیلات ایران، جلسه بررسی و رسیدگی به مشکلات آبزی پروری در حوزه سواحل مکران با حضور مرحمتی معاون امنیتی و انتظامی استانداری سیستان و بلوچستان، فرمانداران شهرستانهای چابهار و دشتیاری، معدنی مدیرکل دفتر امور میگو و آبزیان آب شور سازمان شیلات ایران، جدی مجری توسعه پرورش ماهی در قفس سازمان شیلات ایران، باتفاق رئیسی سرپرست اداره کل شیلات استان، ناصری سرپرست معاونت آبزی پروری شیلات استان و جمعی از پرورش دهندگان میگو و سرمایه‌گذاران در حوزه آبزی پروری در محل فرمانداری شهرستان چابهار برگزار گردید.

در این جلسه عطاء اله رئیسی سرپرست اداره کل شیلات استان ضمن ابراز خرسندی از برگزاری جلسه، به بیان ظرفیت های حوزه آبزی پروری میگو و ماهیان دریایی در استان و همچنین پیگیری های شیلات استان برای توسعه این بخش از صنعت آبزی پروری و چالش های پیش رو پرداخت.

وی ضمن اشاره به سخنان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص سواحل مکران که از آن به عنوان گنج پنهان یاد کرده بودند افزود: توجه ویژه به توسعه آبزی پروری در حوزه سواحل مکران و رفع موانع تولید در راستای تحقق شعار سال منجر به افزایش تولید، اشتغال پایدار و محرومیت زدایی و در نهایت توسعه این سواحل ارزشمند خواهد شد.

در ادامه معاون امنیتی وانتظامی  استانداری سیستان وبلوچستان گفت: اگر مشکلات صیدو صیادی و آبزی پروری به درستی حل شود می توانیم در اشتغالزایی  پایدارمنطقه سهم بسزایی داشته باشیم.

علیرضا مرحمتی تصریح کرد: بررسی مستمر و مکرر مشکلات سرمایه گذاران حوزه شیلات در دستور کار اداره کل  شیلات استان  باشد تا بتوانیم پنجره واحدی برای دسترسی آسان سرمایه گذاران داشته باشیم.

وی پرورش ماهی در قفس را یکی از ظرفیت های بی بدیل این منطقه عنوان کرد وگفت: سرمایه گذاران در این بخش ورود جدی داشته باشند و ما در این زمینه آمادگی داریم تا مقدمات کار را به بهترین نحو ممکن فراهم آوریم.

معاون امنیتی وانتظامی  استانداری سیستان وبلوچستان ادامه  داد: باید مشکلات سرمایه گذاران آبزی پروری شیلات استان طی جلسات متعددی با حضور دستگاه های ذی ربط به صورت مستمر و کارشناسی در زمان های مختلف بررسی گردد تا بتوان از طریق هم افزایی و همگرایی دستگاه های اجرایی از ظرفیت این قشر شریف و پرتلاش در مباحث سرمایه گذاری به بهترین نحو ممکن برای رونق و آبادانی این مرز و بوم استفاده کرد.